Linnéa Nyberg, handläggare CSC customer support center, IKEA i Älmhult.

Linnéa Nyberg, handläggare customer support center, IKEA i Älmhult.

Linnéa Nyberg, handläggare CSC customer support center, IKEA i Älmhult.

Linnéa Nyberg, handläggare customer support center, IKEA i Älmhult.

– Jag har haft mycket stor nytta av kunskaperna jag fått på Juniorledarskapsakademin i mitt nuvarande jobb. Men det viktigaste är nog ändå det ökade självförtroendet.

Linnéa Nyberg jobbar nu på IKEA:s customer support center i Älmhult och gick ut turism och ekonomi-programmet på Linnéuniversitetet i Kalmar sommaren 2017. Juniorledarskapsakademin var något hon hoppade på och läste parallellt och det har hon inte ångrat.

– Det var inga problem eftersom man kunde välja vad man vill gå för kurser och de var dessutom på kvällstid. Skillnaden mot universitet var dock att det hela var så mycket mer konkret och praktiskt. Vi fick även träna på att göra det vi föreläste om. Dessutom var det en bra boost för en själv.

– Bra ledarskap är för mig att både kunna rikta sitt ledarskap efter situation och person. Man ska vara lite som en trädgårdsmästare – underlätta för sina anställda genom att se till att de har vad de behöver. Det var sådant jag lärde mig och nu har stor användning i mitt jobb. Så får du chansen att vara med – ta den. Mig gav det blodad tand och ett bra jobb!